Postępy stenotypii

2022-09-06 | autor: Krzysztof Stenografow | kategorie: plover, stenotypia, stemi

Trochę stenografii

Tłumaczenie poniżej

Drodzy czytelnicy!

Wiele się wydarzyło od naszego ostatniego spotkania.
I były to rzeczy doniosłe! Co prawda nie dotyczy to
stenografii odręcznej ale jednak ma to związek ze
stenografią jako taką. Bo chodzi mi o stenotypię.
STENOTYPIĘ
Czyli stenografię maszynową. Pisałem już o niej wiele razy.
Kto ciekawy może sobie poczytać na innych stronach tego bloga.
W ten sposób jestem dziś 1.-ym człowiekiem który uczy się tej techniki.
Sprawia to mi na razie sporo kłopotu bo palce nie nawykłe do
takich ustawień. Bardziej mi to przypomina grę na pianinie bo trzeba
ustawiać palce na różne dziwne sposoby.

Tłumaczenie poniżej

Pierwsze ćwiczenia zmuszają do opanowania klawiatury. I do już
nie jest proste. Palce przyzwyczaiły się klepać w tradycyjną klawiaturę
a teraz muszą się przestawić. Staram się spędzać na tych ćwiczeniach przynajmniej
godzinę dziennie. Do tego celu opracowałem sobie trochę powiększone
ćwiczenia żeby mi się to nie nudziło.
Wyklepanie 1-ej strony zajmuje mi około 5 minut.
Mam nadzieję że za jakiś czas moje tempo się poprawi.
To jednak powoduje że nie mam zbyt dużo czasu na
prowadzenie bloga. A przecież jeszcze mam tyle pracy związanej z
podręcznikiem! Postanowiłem go przetłumaczyć na polski bo
w ten sposób będziem i łatwiej się uczyć.

Zatem do następnego wpisu kochani czytelnicy!

A teraz “normalnie”

Spieszę zawiadomić, zgodnie z obietnicą, że podręcznik Priscilli Trillo jest już dostępny do dowolnego zastosowania (zgodnie z licencją GPL oczywiście). Można go pobrać

╔═════════════════════╗
║ ♠♥♦♣ TUTAJ, CZYLI STĄD♥♥♀ ║
╚═════════════════════╝

Przystąpiłem do pracy nad przetłumaczeniem podręcznika na język polski (jak pisałem wyżej). Moje postępy można śledzić ☛☛ TUTAJ ☚☚

Natomiast moje postępy w nauce stenotypii zamierzam od czasu do czasu publikować w formie filmików, takich jak ten poniżej:

Zatem jak widzicie, dzieje się sporo nowych rzeczy i dużo nowego jest do nauczenia się!

Do następnego wpisu (jak powiedziałem wyżej)

Komentarze

Popularne posty