Nowa książka o stenografii

Dla lubiejących czytać podręczniki stenografii: opublikowałem kolejną zdigitalizowaną książkę. Autorem jest Karol Czajkowski, wydana w 1908 roku. Podręcznik do systemu Polińskiego - ale zmodyfikowanego wg widzimisię autora.



Karol Czajkowski ukończył Uniwersytet Lwowski na Wydziale Filozofii, co uczyniło go matematykiem i fizykiem (tak! To były wszystko nauki ścisłe!). Uczył w wielu gimnazjach i szkołach, a przy okazji również kaligrafii i stenografii. Jego podręcznik chwalono za matematyczną systematyczność, przejrzystość i logikę.



Zapraszam do lektury. Wkrótce także będzie się wyszukiwać na www.archive.org.

Komentarze

  1. Książka jak na razie bardzo mi się podoba - właśnie zaczęłam ją przerabiać. Ale doszłam tylko do strony 7, bo brakuje stron od 8 do 13 :,(

    OdpowiedzUsuń
  2. Aj!!! Sprawdziłem zasoby zeskanowanych plików - niestety, wygląda na to, że muszę odnaleźć papierowy oryginał i doskanować brakujące kartki. Nie wiem, jak to się stało, może się zlepiły, a może naprawdę ich nie ma?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty